טיולים מודרכים באזור השרון​

רונית סוסנקו היא מורת דרך בכל הארץ, ברישיון משרד התיירות. רוני מדריכה מאהבה והנאתה הרבה מכל רגע מורגשת ומדבקת והופכת כל טיול באזור השרון לחוויה.
"באחת השבתות", מספרת רונית, שאלה אורח של המלון אם הוא מצטרף לטיול. תשובתו הלגלגנית הייתה: "כו-לה הרצליה" (במלעיל)… בטיוליה, המדריכה המיומנת מבקשת – וגם מצליחה – להראות שהרצליה היא הרבה יותר מסך חלקיה.
מה בטיול
הטיול מתחיל במלון השרון – לאורך הרחוב דרומה, עד מעלית הירידה לים, ובחזרה לאורך החוף עד לחוף השרון.
בסיור זוכים המטיילים להכיר ולראות את אזור השרון כפי שלא ראו אותו מעולם עם רציפות התיישבותית שראשיתה לפני 4,000 שנה – כולל יער השרון, אפולוניה ותל מיכל. כמו כן מתגלים קורותיו של מלון השרון, שהיה בין חלוצי ענף הקיט בהרצליה) וקורותיהן של הרצליה פיתוח והרצליה המושבה, שהוקמה ב-1924. עוד יגלו המטיילים שלל פריטי פיקנטריה על הרצל, האיש והאגדה שעל שמו נקראת העיר (ואשר חייו היו הרבה יותר מעניינים מאמירת "אם תרצו אין זו אגדה").
בדרך חזרה למלון, לאורך החוף,  מתרכז הטיול בחבל הארץ הייחודי, עצמו – התמוטטות המצוקים וממה היא נובעת, מה האמצעים למניעת ההתמוטטות, מבנה השרון ורכסי הכורכר, רגע של עברית – מונחים מתחום החול והקונכיות, חידון שירים בהם מופיעה המילה "חול" על הטיותיה השונות, צמחית חוף ועוד. בדרך חזרה למעלה – פיסול והנצחה.
במהלך הסיורים נוצרת דינמיקה בין המטיילים המבלים במלון, אך אינם מכירים זה את זה ונוצרות חברויות.
Search this website
סגירת תפריט
הזמן עכשיו